Afgelastingen

Afgelastingen hebben wij niet altijd zelf in de hand, zowel op ons eigen complex niet als bij afgelasting door andere verenigingen.

Ouders zijn te allen tijde zelf verantwoordelijk om te achterhalen of een wedstrijd, toernooi of training is afgelast. Het criteria voor afgelasting is dat de weers- en/of veldomstandigheden geen ernstig gevaar voor de spelers en/of de kwaliteit van het veld mogen opleveren. Denk aan sneeuw, ijsvorming, storm, bliksem, extreme of langdurige regenval, te lage gevoelstemperaturen, grasvelden te drassig etc. Een regenbui is dus niet per definitie afgelasting want de meeste teams trainen/voetballen op kunstgras.

Voor de thuiswedstrijden trachten wij een afgelasting zo snel mogelijk door te geven via de Zwaluwen app (bij "Afgelastingen") en de website, maar zijn hierbij afhankelijk van het tijdstip waarop beslissing kunnen wordengenomen door de beheerder van het complex.

Bij uitwedstrijden en/of toernooien zijn we afhankelijk van het tijdstip van afgelasten door de betreffende vereniging.

Kijk bij twijfel voor vertrek de website van de thuisspelende ploeg of bel naar de kantine . Zwaluwen is bij een uitwedstrijd niet verantwoordelijk voor afgelastingen op het laatste moment.

Volgorde bij afgelastingen:

Bij afgelastingen is er een vanuit de KNVB opgelegde rangorde waar clubs zich aan dienen te houden.

Kort samengevat : Doorgang van wedstrijden in categorie A gaat altijd voor doorgang van wedstrijden in categorie B. Bekerwedstrijden worden als categorie A behandeld.

- Categorie A: 1e / 2e / 3e / VR1 / JO14-1 / JO13-1
- Categorie B: alle overige teams